2009-10-25

how ya hanging fugly?

snacka om mys natt i natt.. snakka om att jag saknar min lill kille, som e hemma hos pappa, lille ikaros <3. En vövvse bebis och en frääs i sängen,natten till idag, helt underbart va de, vaknade me frääs ena sidan om mej o vövvsen andra sidan,aaw. vet iaf att Frääs e en mökke konstig varelse, dö nyfiken, kaxig, bestämmande men samtidigt fick han inte som han ville så frääste han till o tjurade, ändå ville han leka o busa haha. sicken kattaskrälle. dock är de den enda katten som e underbar, bara för att han e min ;) jag äro ingen kattmänniska, men min kiiis e super söt och irriterande i mellanåt ;)

ja ja, nog om dessa djur. btw fuck va sizzla va SJUKT bra live. SJUKT BRA! mohaha tog han t.o.m i handen, raaaurw. de ni. tack jenny o martin för en sjukt najs kväll :)

yeah tillbaka till livet nu da, sitter på jobbet, har avlösning så de e ju ganska chill. sitter o kollar fear factor, tänk va vissa nötter gör för pengar. hmm. ja ja.

fan va olika uttryck de finns o va de skiljer bara från småländskan till skånskan. har snackat fram o tillbaka på detta uttrycket "de gjorde så ont så de sökte mej", när jag sa de när jag va hemma i skogarna så titta folk som man vore ett ufo, "ke? say what?", då funderar man öhm hur ska jag slingra mej ur detta nu, för jag kan inte förklara innebörden. vet bara va de menas me, eller vilket sammanhang de hör hemma i. haha. elle som man säger "chi fick du din dö dumme jävel", eller "är du rent blaust?".ja menar rent? hmm ja, dock snappar man upp de och använder uttrycken. låter bra kul bara, de e så man tänker efter "jaha? vrf i hela friden säger man så?" ja menar vissa gånger stämmer de knappt ihop. nått som låter fel e "har jag inte snackat om de?". öhm ja, haha kan nämna hur mkt som helst som man säger här nere som får vilken "uppläning" som helst att höjja ögonbrynen ;) kul de där me dialekter o uttryck. man lär sej alltid nått nytt varje dag säger dom ju, de e bara de man ska kunna sätta fingret på vad de e man lär sej :)

jaha då e de åter till arbetet igen då ja, slutar tio o då e min älskade lillebror hemma hos mej. ska stanna här till tis elle nått. antagligen shopping inne i stan me han på tisdag som gäller. får se va lönen säger om de där me spenderingar denna månaden. fick en bra saftig elräkning. men men de löser sej nog me tiden de oxå.


nej fan nu e de nog tid att lyfta på ausen. snart denna kvällen me gjord. skööönt.

ha de så förbannat fuckers.

kärlek&respekt
Ikaros<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar