2011-01-12

♥ Dag 1 - Om Mig själv.




Om mej själv. Vem är jag?

* Emma..en crazy ass maufajja :P -flippig- -flummig- -glad- -sprallig- -kall- -ödmjuk- -tankspridd- -social- -kärlekfull- -sambo- -kattskrälle ägare- -morgon monster- -isään tyttö- -stora-/lillasyster- -principfast- -tidsoptimist-

* I mellan födsel till idag, har jag bott på 12 olika ställen och tre olika landskap. Småland-->Blekinge-->Skåne.. allt ifrån Kyrkön city till Malmö stad. är faktiskt oerhört nöjd med att ha bott på så många ställen och inte bara bott i samma håla heeela livet. som en vän sa: "där du lägger din hatt är ditt hem". i den meningen finns en poäng ;)

* flyttade som 18åring till Malmö. där mitt vuxenliv började kan man säga. vilket innebar att klippa navelsträngen och flytta längre ifrån familjen. hyra och räkningar skulle betalas, så jag stapplade in på socialet o fick pengar till de. sökte jobb, men inget hände förrens flytten till veberöd. sen började jag jobba me nått jag aldrig skulle kunna tänka mej att jobba me. söwta gamlingar som jag stor trivdes med:) första jobbet me första lönen, kändes bra coolt :)

* Fem år senare, mötte jag kärleken. med långa körningar mellan Skåne och Småland och feed up på saknad i veckorna, så bestämde mej för att plugga till uska hos kärleken. så flytt lasset gick än en gång, från mitt hjärtas Skåne till Smålands djupaste skogar.

* Nu pluggar jag till undersköterska, vilket är ball i baljan :)träffat massa nytt roligt folk och nya vänner :) jag har jobbat inom äldreomsorgen i ca 4,5 år i Skåne i byahaulan Veberöd. är anställd på hemtjänsten i samma huuuulla, men för tillfället tjänstledig då'ra. ett helt fantastiskt jobb, [skillnad på att vara inne på hem] trivdes me att köra fram och tillbaka, överallt och ingenstans till gamlingarna. underbara kollegor har jag me. kan ju inte säga att jag inte saknar skåne i mellanåt, vänner, jobb osv.hade ju trots allt byggt upp ett nytt liv där. men men. dock har trivs jag här uppe oxå ;) allt knallar på som bara den.

* Blivit åtta piercingar och åtta gaddningar genom åren. som 14åring gjorde jag min första piercing i tungan och första gadden [va jag 17år] är två tassar på bopparna. sen har de bara blivit mer :) mer lär de bli, snart hoppas jag. de har nästan blivit som ett beroende. ett fint beroende enligt mej.

* Min mobil är lätt en ägodel jag inte kan leva utan. lämnar den aldrig ifrån mej. har den på mej alltid t.o.m på dass ;) fäst vid den :)

jaha vet i faen va jag ska skriva mer. typ de jag kom på nu.

-------------------------------------------------------------------------------------


jahopp, inte de lättaste, men lite om mej själv fick jag allt ner.. klyddigt o luddigt kanske. men ha överseende ;)

idag har jag kuckilurat ut min framtid.. nu vet jag minsann va jag ska göra me mitt liv. dock en jävla bit dit så får se om man pallar löpa linan ut ;) tagit första steget idaag, skrivit in mej på Matte A. första steget på den låååånga vägen.

nehepp. nu ska jag minsann kolla klart på 100 dagar om partierna här i Sweden. dock e de nog mest om SD :) sägs mkt vettigt från väljarna. hejja!

ha de så förbannat fuckers!

Kärlek&Respekt
Inka&Ikaros<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar